skip to Main Content
Vrijdag 2 November 2012

Vrijdag 2 november 2012

bij de ingang van het Pazhou-complex

Vandaag de tweede dag op de beurs. Met de ervaring van gisteren zijn we direct naar het hotel aan de overzijde gegaan voor het ontbijt. Deze keer werden we zelfs netjes gebracht met een golfkarretje. Na het ontbijt om 9.00 uur in de bus naar het Pazhou-complex. De laatste hal met stands bekeken maar hier was niet meer zo veel van onze gading. Daarom hal 4.2 nog maar eens doorgelopen en een aantal bekenden (van Wijnand) begroet en gesproken. Om één uur hadden we alles gezien wat er te zien was en zijn we naar de begane grond gegaan voor de lunch. Hier is oa een Mc Donalds met een eetzaal ter grootte van een voetbalveld (Nee, ik overdrijf écht niet). Maar wij gingen voor de Chinese variant ter grootte van twee voetbalvelden met ca. 2.000 zitplaatsen. Langs de rand hebben diverse hotels uit de stad een ruimte gepacht waar ze hun gerechten presenteren. Je loopt er langs, beslist wat je wilt eten, koopt een ticket bij de kassier en krijgt vervolgens een piepschuim-bakje met je gerecht. Daarna haal je ergens je setje stokjes en servetje op, eventuele sausjes of kruiden en je zoekt een plekje aan één van de tafeltjes. Eet smakelijk! Na de lunch zijn we nog één rondje over de beursvloer gelopen, hebben geld gewisseld en in afwachting van de bus een biertje gedronken.

Om 8 uur zijn we met een taxi naar de stad gegaan waar we in een lokaal restaurant de Guangdongstyle streekgerechten gegeten hebben: gans, biefstuk, garnaaltjes met groenten, een speciale dumpling, vis en glasnoedels. Toen we aankwamen was het restaurant vol, dus hebben we nog een half uurtje op een plastic krukje op de stoep zitten wachten tot er een tafeltje vrij was. Het was zeker de moeite van het wachten waard. Tegen 23:00 terug naar het hotel en de blogs en de mail bijwerken.