skip to Main Content

Maandag 29 oktober 2012

Guilin: hot-pot met snakeheadfish

Omdat we vandaag van Xi’an naar Guilin reizen, hebben we het rustig aan gedaan. Het was vanmorgen erg mistig en een beetje regenachtig en daarom zijn we in ons hotel gebleven, anders hadden we de Bell Tower nog bezocht. Om even over tienen werden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Daar waren we keurig op tijd voor onze vlucht en na een kleine twee uur kwamen we aan in Guilin waar het flink regende maar wel warmer was. Onze gids hier heet John en de chauffeur Mr. Shu. Na drie kwartier werden we bij ons hotel gebracht en konden we ons installeren op de kamer. Omdat het nog steeds ontzettend hard regende hebben we na een biertje in de hotelbar, lekker op de kamer gezeten. We hebben hier ontzettend veel verschillende tv-kanalen en zo heb ik vanmiddag in China gekeken naar Engelstalige programma’s van een Duitse tv-zender.

Vanavond zijn we op zoek gegaan naar een restaurant en uitgekomen bij een “hot-pot”-restaurant waar we voor de vis-variant hebben gekozen met allerlei bijgerechten die je dan kookt in de vissoep. Hoogtepunt was een snakehead-fish, die er heel gemeen uitziet, maar wel erg lekker smaakt.