skip to Main Content
Donderdag 1 November 2012

Donderdag 1 november 2012

Vanmorgen op tijd opgestaan want vandaag is het eerste bezoek aan de beurs in het Pazhou-complex hier in Guangzhou. Het hotel is onlangs overgegaan naar een andere eigenaar en die heeft nog niet alles (ahum) onder controle. Onder andere het ontbijt. Dat is nu in een soort schuurtje zonder ramen. Het kost omgerekend slechts 2 euro, maar het is ook niet veel. Daarom besloten we in het tegenover gelegen hotel te gaan ontbijten. Hier was het een oase van rust en lekkere hapjes, dus dat was prima. Vanaf dit hotel de shuttlebus genomen naar het beurscomplex . Dit complex is ca 2 x 1 km groot en dan ook nog 4 verdiepingen hoog. Een kleine stad als het ware. Eerst moesten we een beurspas voor mij aanvragen en na een flinke wandeling waren we bij de juiste afdeling. Na de security-check konden we doorlopen en toen kon de speurtocht beginnen. Straten vol met stands met diverse producten op het gebied van sport en spel. Althans in het gedeelte dat Wijnand wil bezoeken. Er is hier ook een gedeelte voor kleding, schoenen, accessoires en alles wat ik nog niet gezien heb. We zijn van onderneming naar onderneming gewandeld en hier en daar gestopt voor nadere informatie over de producten op zoek naar nieuwtjes op campinggebied. Om half zes hadden we slechts anderhalve hal “gedaan” maar toen was het tijd voor de bus terug naar het hotel. Bij het hotel aangekomen (ca 20 min. rijden) snel een opfrisbeurt en toen terug met een taxi naar de stad voor Hunan-food. Dit is, naar mijn smaak, behoorlijk pittig, maar volgens Wijnand en Jerry “normaal”. Het was erg lekker: garnalen op een spiesje, double fishhead, kikker, groente en beef. De double fishhead is een schaal met twee vissenkoppen die op twee verschillende smaken zijn bereid. Na het eten weer in de taxi, ditmaal naar de haven langs de rivier voor een boottocht over de Pearl rivier langs de moderne gebouwen met hun uitgebreide verlichting. Vooral de Guangzhou TV-tower is heel mooi verlicht. Dit moderne gebouw is door een Nederlands architecten-echtpaar ontworpen. Na de boottocht van 5 kwartier, terug naar ons hotel voor een goede nachtrust.